kleintje-en-ouwe.reismee.nl

Iguazu, Puerto Madryn en meer!

Hello, na een korte radiostilte hierbij weer een bericht vanuit Zuid-Amerika.

Vorige week zijn we dan eindelijk vertrokken uit BS.AS.. We hebben onze Spaanse cursus afgerond en gelukkig hebben we een certificaat op zak. Nu kunnen we laten zien dat we in ieder geval proberen Spaans te praten!

We zijn vertrokken naar Puerto Iguazú, in het uiterste noorden van Argentinië. Wat een fantastische eerste beleving om de wereldberoemde watervallen te gaan bekijken! Eerst richting de Braziliaanse kant, dit was super bijzonder. Een enorme brug bracht ons dicht bij de watervallen. Wat een kracht bezit een dergelijk waterval! De tweede dag aan de Argentijnse kant van de falls was nog véél beter! Op ‘devils throat' (uitzichtpunt) knalt er aan allerlei kanten water naar beneden. Het is echt fantastisch. Het weer was er niet uit te houden. 35 graden was geen uitzondering, dus gelukkig hadden we een hostel met zwembad. Lekker afkoelen en chocolade fondue aan om het zwembad! Haha... Jochem heeft heel wat mensen in het hostel weten te verblijden met deze chocolade fondue. Het idee was opgekomen na een heel gesprek over eten.

Na Iguazu zijn we nog even terug gegaan naar BS.AS. om een dag bij te komen van de busreis om de dag erna door te trekken naar Puerto Madryn. Na een avond stappen, 's morgen om 10 uur uit je bed gehaald te worden en doorslapen op het dakterras van het hostel, zijn we dan ook extreem brak in de bus beland.

Gister zijn we naar de Punto Tombo geweest (zie foto's) ongelofelijk veel pinguïns, NIET NORMAAL en ze zijn zo vreselijk leuk! Morgen gaan we nog een eind fietsen om een hele horde zeehonden en misschien nog wat dolfijnen te bekijken.
Met ons gaat het ook nog helemaal goed. We beginnen eindelijk wat kleur te krijgen (Olé) en we ontmoeten hier veel leuke mensen. De hostels waar we hebben gezeten waren allemaal dikke prima en de tips blijven binnen stromen. Over tijd en schema's hoeven wij ons in ieder geval nog geen zorgen te maken, dus we kunnen heerlijk doen waar we zin in hebben.

Het verdere plan:
Morgen vertrekken we per bus richting El Calafate. Waar we de Perito Moreno gletsjer gaan bekijken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Perito_Morenogletsjer).Hierna vertrekken we naar Torres del Paine, waar we een paar dagen gaan rondtrekken in het nationale park. Als dit bevalt, gaan we misschien door naar El Chantén, waar de echte wandelaars naar toe gaan. Nu zijn we allebei niet enorme wandelaars, maar wie weet kunnen we onze lol niet op!

Wanneer we het zat zijn in het Patagonië trekken we weer omhoog via de Argentijnse kant. Hier willen we richting Bariloche, Mendoza, Salta en vanaf daar gaan we Argentinië waarschijnlijk verlaten. Chili zullen we dus waarschijnlijk niet aandoen. Misschien het noorden voor de zoutvlaktes, maar geen trek voor ons door Chili. Chili moet namelijk nog een heel stuk duurder zijn dan Argentinië. Geniet van de foto's, tot de volgende keer!

Anne

Lekkere wandelaars!

Pas op dat je niet over je voeten struikelt he Nien?! Hehe...!

GENIET!!!!!!!!!!

xxxxx An

Coralie

Tsjonge, dat ziet er allemaal weer supergoed uit! Gisteren waren we al wat teleurgesteld dat er alleen maar foto's waren, maar gelukkig nu ook een verhaal! De tijd gaat vast heel snel als er zoveel mooie, leuke dingen te doen en te bekijken zijn! Geniet ervan!

Ook goed nieuws van mijn kant: vanaf 13 maart heb ik 'n huisje!

Kus!

Azarja

Zijn jullie nou helemaal van het noorden naar het zuiden gegaan? Restecp!

Jet

tering jantje wat hebben jullie het gaaf. blijf genieten! x

Judith

Wow, dat klinkt echt zo gaaf!! Mooie foto ook van die waterval.
Relaxed dat alles zo lkkr loopt!

Nou geniet van de zeehondjes, walvissen en misschien een flinke wandeltocht;) Ik ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis!

Geniet ervan!
Liefs Juud

merel

hola chicos! wat leuk, weer een bericht en foto's! die pinguins, inderdaad niet normaal, en die falls! wat mooi!
veel liefs!

Maartje

Uh.... ik zit hier aaaah en ooooh te roepen achter de computer. Pinguins zijn echt de bom! En die watervallen.... Ik ben enoooorm jaloers! Geniet er van!

Jochem

Hey Az, we zijn vanaf Iguazú in 2 x 20 uur afgereisd naar het Puerto Madryn, in Patagonie. Om in het uiterste zuiden te komen (Ushaha) ben je nog 2 x 16 uur met de bus bezig!

Marie-Louise

Wat fantastisch zeg! Die foto's...Wow:) Echt heel mooi!En dan die gekke pinguins.. het klinkt allemaa ontzettend leuk & goed! Geniet ervan!

Liefs,
ML

Reinier

Wat prachtig, al dat natuurschoon! Overweldigend. Ik ben heel blij dat jullie er zo van genieten; op de foto's zien jullie er heel goed uit! Geweldig. Maartje en ik missen jullie zeer!

Anke

top! Volgens mij wordt het letterlijk een WERELDervaring om nooit meer te vergeten! Geniet er flink van met z'n bijtjes ;)

Inge

Hee daar, ik heb eindelijk de weblog gevonden hoor! Jochem, die had je vakkundig voor me verborgen gehouden ;) Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben daar, ik ben jaloers! x

Gijs

Vergeten dat ik mij moet aanmelden om op de hoogte te blijven.. Goed om te lezen hoe het met jullie gaat! Mooie verhalen en geweldige foto's!! Tof dat jullie zo aan het genieten zijn..

Enjoy!!!

Jasper

Wat zijn jullie toch ontzettende koningen!

Mirjam

Dit is gewoon niet normaal de tv wordt real! Wat een prachtige foto's filmpjes en verhalen!

Gerlise

Hola turistas!

Super leuk jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Wat 'n ongelooflijke mooie tijd moeten jullie daar hebben..! Heel veel plezier verder, geniet ervan!

Abrazo!

jur en kis

Oye,

Jochem, feliz cumpleaños!!!! ¡Espero que tengas un día fantástico! A nosotros, nos gustaríá leer nuevas historias, cuando podemos expectarlos?

beso

Arja

En wel heel erg 25 maal gefeliciteerd!!! Hoop je nog te spreken vandaag

Toos

Ha Jochem,

Ik feliciteer je van harte met je 25e verjaardag.
kus, Toos

Marlies Dragt

Nien!! Wat een heerlijk foto's en verhalen, jaloers!! Ben eindelijk op jullie site terecht gekomen. Super om te zien en te lezen wat jullie meemaken! Hier gaat alles zijn gangetje, met fam weekendje naar Rome geweest, topstad! Heeel veel plezier nog daar!! veel liefs Marlies