kleintje-en-ouwe.reismee.nl

Onze eerste week Spaanse les zit erop!

Enkele zinnen zoals; Como está? De donde eres? Quero una agua enz. hebben we ons eigen kunnen maken. Nu moet de wirwar aan alle andere informatie en woorden die zich heeft opgestapeld in onze hoofden er nog weer uitkomen! Het is belachelijk vermoeiend om elke ochtend van 9 tot 13 uur les te hebben, ’s middags een siësta te houden en te studeren. ’s Avonds wordt hier erg laat gegeten -zo rond 23:00 uur-, dus kunnen we na het eten weer naar bed. Om weer om op te staan, les te hebben, siësta te houden, studeren, eten en te slapen… En dan te bedenken dat we dit in een gemiddelde temperatuur van 31 graden doen nog twee weken lang!

Natuurlijk hebben we ook tijd gevonden om leuke dingen te doen. De wijken Palermo, San Telmo en Recoleta hebben we al ontdekt, met ieder hun eigen charme. Een begraafplaats zo groot als Vriezenveen bijvoorbeeld! Naast twee Engelse gasten uit Londen zijn we ook veel opgetrokken met Dirk-Jan en Marrigje, die hier op doorreis ook vijf dagen zijn gebleven. En natuurlijk hebben we de aankomst van de Parijs-Dakar rally afgelopen zaterdag niet gemist!

We zitten lekker in ons eigen appartement, samen doen we het bijzonder goed en ook individueel hebben we niets te klagen.

Ik (Nineke) heb inmiddels wel erg veel zin gekregen om de weide wereld in te trekken en de echt aparte & bijzondere natuurverschijnselen te gaan zien! Nog twee weekjes en dan verlaten we Buenos Aires met een hopelijk aardig woordje Spaans.
Jochem heeft meegemaakt dat de Argentijnen goed in staat zijn een enorm feest te bouwen! Ligt nu (16.00 uur) nog steeds na te genieten / keihard te slapen.

Nu maar weer leren en uitpuffen!

Reacties

Reacties

Ruth

Dag koning en koningin!

Omg, wat tof klinkt dat! En mooie foto's! Gaaf he, om een taal te leren en gelijk toe te kunnen passen op straat. Wat fijn dat jullie het samen zo goed hebben, goeie berichten allemaal! Geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!

Jet

Mama mia (o nee, das Italiaans geloof ik...), wat hebben jullie het heerlijk. Eef, Hans en ik zaten zaterdagavond Spaanse film te kijken en zeiden toen: dit kunnen Jochem en Nien zonder ondertiteling volgen als ze terugkomen :-) Ga door met plezier hebben en genieten! Liefs

judith

klinkt weer super hoor!! En gewoon keihard studeren, das weer eens wat anders;)
Ondertussen ben ik stinkend jaloers als ik de fotos zie en verhalen lees..
Fijn dat jullie zo genieten!
Succes deze laatste twee weken studeren, en dan straks vloeiend spaans spreken;)

dikke kus

merel

wow, wat ontzettend leuk allemaal! prachtig dat jullie in BA zijn! lijkt me een fantastische stad! zet m op met het spaans, het gaat jullie helemaal lukken! veel plezier met zn twee en veel liefs vanuit een regenachtig utrecht

jur

que bueno, las primeras palabras de español. Si yo envio mensajes en el español, puedo conservar mi español tambien...
Espero que aprendan más y que puedan usarlo a todos lugares magníficos
(Vertel me maar als er fouten inzitten, tis echt diep weggezakt, zou ook wel een cursus willen doen en gelijk kunnen uitvoeren als je buiten komt, veel beter)
suerte!

beso

Marie-Louise

Wat leuk allemaal zeg! En wat heerlijk als ik zo die foto's zie..Geniet ervan! Nog veel succes met jullie Spaanse les. Dat dat nog zo vermoeiend kan zijn..;) Actief hoor! Veel plezier!
Liefs,
Marie-Louise

Coralie

Wat een leuke man, met die messen. Vrienden gemaakt ;-)? Fijn dat het zo goed gaat met jullie, op het studeren na. Nog ff doorbijten, want het is wel ontzettend handig om 'n aardig mondje Spaans te spreken daar!

'n dikke kus, en tot het volgende verhaal!

Karina

Hoi lieverds, wat klinkt het allemaal gezellig! Overhoren jullie elkaar ook? En wie heeft de meeste taal-skills? :-]
Hier is het regenachtig en eten we nog steeds tussen 6 en 7....saaai!!!!
Muchos besos y un abrazo, Kina

Loes

Nien, moest vrijdag weer werken in Woerden, maar met jou was het een stuk gezelliger! ;-) Klinkt goed allemaal. Gelukkig hoef ik niet zo veel taal te leren, jakkes. Maar ik wil wel graag een beetje van jullie temperatuur. Ik zit nu zeiknat geregend in een cafeetje in Houten. Treurnis hoog. Tot de volgende verhalen & foto's! Ik volg u op de voet! x

Roos

Hi lieve Nien (en Jochem natuurlijk),

Wat een superleuke foto's! Ik ben echt vet jaloers aan t zijn vanachter mn bureau op mn kantoorplek! ;-)
Spaans is inderdaad moeilijk, maar hoe langer je er bent, hoe beter het zal gaan. Weet je wat ook helpt? Spaanse films kijken! Volver is een leuke!
Nou, geniet nog van alles en bedenk dat je hier niets mist, want in Nederland is alles nog precies hetzelfde....

Dikke kus!

Maartje

Zo... ik heb net twee tentamens er op zitten. Moeten jullie ook een tentamen maken voordat jullie de stad uit mogen? Ik ben heel benieuwd hoe jullie klinken in het Spaans. Spaans met een Vriezeveens accent klinkt vast top, Nien! Hebben jullie de lokale markt al bezocht? Dat was tijdens onze reis iedere keer weer een hoogtepunt en dus een absolute aanrader!
Goed om te horen dat jullie lief voor elkaar zijn :)!
DOEG

arja

Fijn om wat van jullie te lezen en foto's te zien. Zoals ongeveer iedereen die reageert wens ook ik jullie toe dat je met volle teugen leeft , voelt en waardeert, ofwel gewoon geniet.
Liefs

anne-fleur

Ohhhh, wat een leuke verhalen, en mooie foto's!
is er onderlinge strijd wie het beste van de klas is? hi hi
heel veel plezier nog in BA!

liefs

vis

blub

Reinier

Heel goed; discipline aan de andere kant van de wereld! Ben benieuwd wie het Spaans het snelst onder de knie krijgt (om het compitatieve aspect er maar even in te houden).

Geniet van elkaar, het warme weer en de vrijheid!

Henrieke

Hey lieve allebei,

wat goed te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben en lekker aan t genieten zijn! Ik denk aan jullie en hou jullie site goed in de gaten!

Dikke kus vanuit Vriezenveen

Truus

Hoi allebei,
nog veel plezier en aan de foto's te zien hebben jullie het goed naar je zin,

liefs de Kamphuisjes

Dirtzen

He Jochem en Nien! Jullie verhalen klinken nu al goed :) Geniet van alles en maak er een topreis van!Liefs uit Down Under, Dirts!

Su

Zo te horen zitten jullie al in een aardig studieritme. Langer verblijf in een stad/omgeving is altijd leuk om het echte leven te leren kennen. Dan gaan touristen op een gegeven moment aan jou de weg vragen!! En dan in het Spaans he;) Mooie foto's. Veel plezier nog!!
Liefs Su

Annemiek

He lieverds! Zag via Hyves een link naar jullie site en heb even gespiekt! Wat een goed begin: Spaanse les in Buenos Aires! Daar heb je de rest van de reis zeker profijt van, al is het nu ff doorbikkelen... Gaan jullie hierna beginnen aan de tango? Geniet van al het moois dat jullie mogen meemaken!!
Muchos besos, Annemiek (en Frank)

Petra de Leede

Hee Nineke,

Had afgelopen zaterdag een 007-feestje en ben zo vrij geweest om even één van de jurkjes uit de gang aan te trekken en Bondmeisje te spelen........Stond best goed eerlijk gezegd......Zal m netjes gestoomd terughangen. Er heeft niemand over gekotst of wijn over gemorst (terwijl daar toch wel kans op was....). Hoop dat je dat geen punt vindt, daar gokte ik ook een beetje op eigenlijk......Zal je jurkjes verder even in mijn kledingkast hangen! Als er een foto digitaal is, stuur ik m naar je!

Daar alles goed? Hier op de Springweg is alles nog intact. Joren is een handige huisgenoot, heeft echt de meest vreemde dingen als ik weer iets ben vergeten bij de Appie.

Geniet er verder van daar!

Ook namens James, BEDANKT!!!!!!!

Lieve groet, ook voor jouw James,


Petra

Henk en Ma

Lieve Nien en Jochem,

Het was leuk je stem net nog even weer te horen.
Henk heeft de watervallen van Iguacu opgezocht en we bekijken ze nu op internet .Het ziet er indrukwekkend uit. We hopen dat jullie de komende 4 dagen veel genieten van Gods schepping.

liefs Ma en Henk

Bob

ah, que tal? Ustedes estan muy feliz, yo puede leer. Te gusta BA? Fueron a el barrio bocca? SI?
nou op mijn beste spaans he, is niet veel meer van over. Kicken he dat jullie in zuid amerika zitten! Houd het wel een beetje in de gaten zo af en toe. Ik weet niet of hij nog open is, maar buiten buenos aires zit een dierentuin waar je leeuwen en tijgers kan vasthouden. Ze zijn wel gedrogeerd, maar toch supercool.
plezier
bob (voor jochem: ex-collega)

Jo

Hey lieve nieniepienie en Jochem; hoe is t bij jullie?? Nien, gefeliciteerd met je grote zus ;) Jullie verhalen en foto's tot nu toe klinken heerlijk! Hoe staat t er inmiddels voor met jullie spaans? Ik ben van plan in mei of juni richting peru en bolivia te gaan. Kleine kans dat we elkaar ergens kruizen??? Zou super zijn! Ik mail nog langer over alles hier! Voor nu dikke kus en genietze samen!!
Love ya

Ozlem

Hola chicos, que tal? Hablan un poco Espanol? Heel leuk om jullie verhalen zo te lezen. Bijna een herbeleving voor mezelf. Met dat verschil dat ik niet zulk goed weer had getroffen. Nien, lees dat je niet kunt wachten om de natuur te aanschouwen. Het is er prachtig idd en je zit er nu waarschijnlijk middenin. Geniet!! X

nardy

hey nien,

hoever zijn jullie nu en waar? Ik zag dat het heel mooi weer is bij jullie, hier regent het. Alles is nog rustig hier dus geniet lekker van jullie vakantie! liefs Nardy

Riena

Haaai moppies!

Een normale vakantie duurt ongeveer drie weken, dus na bijna 5 weken vond ik het dan maar eens tijd worden om jullie verhalen te gaan lezen :)
Wat goed om te horen dat jullie je vermaken!!! K had niet anders verwacht :)

Na al het geklaag over het weer in Nederland zal ik maar eens iets positiefs melden... Het heeft hier kei hard gevroren dus ik heb me dagenlang kostelijk vermaakt op het ijs :D Mark wilde in eerste instantie niet mee, maar uiteindelijk heeft hij toch (voor t eerst in zijn leven) schaatsen om gebonden... Hihi dat was hylarisch!!! :P

Have Fun!
Dikke Kus

gerhard

nog wat moois beleefd?! ben benieuwd!
hier alles goed, druk druk druk, maar geeft voldoening.
grts en huggies,
gerhard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!